:: SELAMAT DATANG KE PORTAL UNIT HEM SEKOLAH KEBANGSAAN PANJI ::

SKPHEM Label

3K (14) APDM (1) Bantuan dan Kebajikan (14) Bimbingan Kaunseling (8) Disiplin (17) Hari Guru (1) Kantin (2) Kehadiran (3) PIBG (6) PPDa (2) Pra Sekolah (9) S1M (1) SKPMg2 2017 (10) SPBT (4) Umum (38)

Isnin, 11 Julai 2016

Sistem Pelaporan Isu Disiplin dan Pendidikan [e-PIDP]

klik gambar untuk ke sistem e-PIDP





Sistem Pelaporan Pengurusan Aduan (e-SisPA) ditukar nama kepada e-PIDP iaitu Sistem Pelaporan Isu Disiplin dan Pendidikan secara online. Penukaran nama sistem ini berkuatkuasa pada 1 Jun 2012.

Sistem e-PIDP digunakan untuk melaporkan kes aduan disiplin murid(salah laku) dan isu murid termasuk perbuatan buli, bergaduh, memukul dan mencederakan murid lain atau sebarang perkara berkaitan serta kemalangan/kejadian yang boleh mengancam keselamatan, kesejahteraan, kesihatan dan kebajikan murid. Ini bertujuan untuk membantu Sektor Operasi Pendidikan (SOP),KPM merekod laporan aduan disiplin yang merangkumi murid, laporan pengurusan mengenai guru serta kakitangan KPM samada kakitangan di sekolah atau di bahagian-bahagian dalam KPM.

e-PIDP Kementerian Pelajaran Malaysia juga bertujuan untuk melaporkan dan merekod aduan di peringkat sekolah, Pejabat Pelajaran Daedah (PPD), Jabatan Pelajaran Negeri (JPN) dan Bahagian, Kementerian Pelajaran Malaysia.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan